6 Mayıs 2011 Cuma

Sarin'in kızı olmak - Deniz'in annesi olmak

Anneler gününe 2 gün kaldı.

Öyleyse bir Sarin (annem) post'unun zamanı gelmiş demektir.

Sarin'in kızı olmak ne demekti derseniz, heralde en en en başta çok eğlenmek demekti! Yaşayanlar bilir, bizim Kalamış'taki evde anahtar kapının üstünde dururdu her daim, isteyen kapıyı açıp "Sarin abla"ya gelirdi. Evden insan, kahkaha, sohbet, çoluk çocuk, curcuna eksik olmazdı. Mutlaka fazladan yemek pişerdi, gelen mutlaka ağırlanırdı. Yemek yoksa da Sarin zaten sokardı insanları mutfağa, kendin pişir kendin ye durumu olurdu. Kimse alınmaz gocunmazdı. Orası, öyle bir evdi.

Büyük sorumluluktu Sarin'le yaşamak; bir kere hiçbirşeyden şikayet edemezdiniz. Kadın 27 yaşında MS'e yakalanmış da gıkı çıkmamış, size mi düştü şikayetçi olmak! Herşeyin bir çözümü vardı, yoktuysa da herşey insanlar içindi. Arkadaşlarınızla konuşurdunuz, kendi kendinize konuşurdunuz, ağlardınız sızlanırdınız ama öyle ya da böyle çözerdiniz derdinizi. Şikayeti olanlara Sarin'in kapısı hep açıktı - ama çözümü de yanında getirmek kaydıyla. Ağlaklığa tahammül yoktu yani:)) Kendisi İstiklal Marşı okunsa ağlayan nesildendi, ama o sayılmazdı!

Her işini kendi yapan çocuk en süper çocuktu Sarin için. Çocuk dediğine düdük kadarken okuma yazma, yabancı dil filan öğretilecek ki kendini çabuk kurtarsın!:)))) Çocuk dediğin hem büyümüş de küçülmüş olmayacak, ama hem de kendi kendine yetmeyi çabuk öğrenecek. Dersini de çalışacak, sporunu da yapacak, geyiğini de eksik etmeyecek. Çocuk gibi çocuk olacak, ama sorumluluklarını bilecek, yeri geldiğinde itirazını da yapacak. Yılmayacak ama yıldırmayacak.

Sarin'in kızı olmak Deniz'in annesi olmaya hazırlamış meğerse beni, yaşarken pek anlamamıştım. Her normal genç kız gibi "büyüyünce anneme benzemeyeceğim" diye yeminler de etmiştim, ne salakmışım. Meğerse Sarin'in kızı olmak Deniz'in annesi olmak için ne faydalı bir hazırlıkmış, şimdi farkediyorum. Bazen Deniz'le konuşurken annemi duyuyor gibi oluyorum, bir dinliyorum ki kendi sesim! Ona göre biraz daha sakinim, biraz daha sabırlıyım (eh, baba etkisi!), ama çok benziyorum işte.

Anneler günün şimdiden kutlu olsun Nonna Sarin...Pazar günü bahçene geleceğiz.

1anda

1 yorum: